Zápis z Valné hromady TSA 2012

TURISTICKÁ SPOLEČNOST AMATÉRŮ


Zápis z Valné Hromady

konané dne 20. 12. 2012

Uvozuji předem, že to žádný přesný zápis není. Jednak na místě nikdo nezapisoval, jednak jsem usoudil, že pro mé pohodlí bude snazší, když použiji okomentovaný svůj původní text, ký jsem si nachystal pro tuhle příležitost;-) Má-li někdo něco, může se samozřejmě projevit (když mi dá vědět;-), leč na tomto záznamu momentálně nic nemění. Čili jinými slovy, až do odvolání platí, co jsme na tehle VH dohodli!

Věrohodný osobní zápis řeším přidáním komentáře ke každému odstavci. By byl rozpoznatelný je proveden kurzívou. Předesílám, že netrvám na pravdivosti svého znění a jsem ochoten se nechat přehlasovat na příští Valné Hromadě. Zatím se musíte spokojit s mou verzí.

Úvod

Po roce si vás dovoluju zase všechny uvítat u Maxe, kde jsme se předpokládám sešli, bychom pokračovali ve zdárné činnosti TSA. Co si pod tím kdo představí je jeho věc. Já si pod tím představuji obstojné fungování;-)

Nikdo neprotestoval.

Bilance

Protože nemáme času nazbyt, chceme-li stihnout autobus dolů v 14:32, jdu na věc, čímž myslím zhodnocení letošní sezóny. Byla trochu jinačí než předchozí, neb jsme ustavili nově tři sekce, které někde více, někde méně zabezpečovaly naši činnost. Dle mne se osvědčily a soudím, že letošní sezóna byla úspěšná. Uskutečnili jsme s dnešní Hromadou 16 akcí (s Gustovou tajemnou Drakiádou možná 17;-), s průměrem cca 4 účastníků na akci. Ba, dalo by se říci, že v mezích možností a vzhledem k okolnostem to byla skvělá sezóna! Má-li někdo jiný názor, prosím, nechť ho přednese a zdůvodní. Bude zaznamenán a bude o něm hlasováno stejně, jako o tomto mém hodnocení.

Více méně odsouhlaseno, neb nikdo neprotestoval;-)

Plán 2013

Dalším a nejdůležitějším bodem je naplánování činnosti v příštím roce. Navrhuji několik zásadních změn:

1) Aby byla naše činnost smysluplnější a zábavnější, doporučuji zvolit rámcové téma roku! To by mělo umožňovat volit podtémata, vhodná pro jednotlivé etapy — viz níže. Jako dobrá témata považuji třeba:

a) Průzkum vodních toků od pramene k ústí a vše, co s nimi souvisí.

b) Volba cílů dle místopisu — třeba odvozená od názvu zvířat.

c) Zopakování nějaké anabáze, čili putování po stopách pobytů nějaké osobnosti, nebo zkusit navázat na historickou cestu — viz Trstenická stezka či Putimská anabáze.

d) Výzkum něčeho neobvyklého, třeba strašidel — viz Z. Hackenschmied: Na Besedě.

e) Marné nebudou ani nadále pivovary a hřbitovy;-)

Drtivou většinou 99% bylo zavrhnuto!!! Většina je nadále pro preferenci vlastních atraktivnosti cílů;-(

2) Rok bych náplánoval volně a rámcově. Zároveň bych ho rozdělil na několik bilančních období, po jejichž uplynutí bychom se vždy sešli, zhodnotili výsledky a dle nich upřesnili činnost na další období. Pro takové průbežné bilancováni svědčí také loňská zkušenost s Dokončením VH TSA. Tehdy byli všichni dobře nachystáni na jednání, které pak proběhlo rychle, snadno a k věci.

Výsledky jednotlivých plánování by byly k dispozici na stránkách TSA, vždy nejpozději do 5 dnů po dnu naplánování.

První bilanci navrhuji po dvou prvních akcích v Litomyšli koncem února.

Asi lze považovat za odsouhlasené. Nikdo neprotestoval. Jen sraz v únoru bude nejspíš zbytečný, sejdeme se nejspíš už v lednu!

3) Činnost v každém období půjde průběžně upravovat. Aby to bylo možné, je nutné abychom si všichni založili účet u Google. Nehodlám vést diskuze, zda někde jinde něco jiného! Protože už účet u Google mám!o) Má zkušenost je velmi dobrá a mohu vám případně poradit.

Považuji za odsouhlasené, neb nebylo námitek.

4) Upravovat ovšem lze pouze schválené akce. Přitom každý, kdo uspěl se svým návrhem a jeho odsouhlasený návrh byl zařazen do plánu TSA, se stává pořadatelem s právem úprav.

Pořadatel akce umístí svou akci na společně sdíleném plánu akcí TSA, který bude volně přístupný pro členy TSA na Googlu. Zde může pořadatel měnit termín nebo akci zrušit, a to nejpozději tři dny před konáním akce.

Víceméně bychom byli ochotni se sejít někdy v lednu 2013 v Litomyšli.

5) Mimo to sezve pořadatel zájemce na svou akci oficiální Pozvánkou, vystavenou na stránkách TSA. Formát pozvánky a termíny zadáni dnes dohodneme.

Má představa obsahu pozvánky je k vidění na stránkách TSA. Uvadí se v ní:

a) Pořadatel (Sekce TSA).

b) Název (popř. podnázev) akce.

c) Místo konání.

d) Datum konání.

e) Místo a čas srazu.

f) Místo a čas startu.

g) Program.

h) Předpokládané.

i) Patron (Pořadatel — osoba).

j) Doprava na sraz.

k) Doprava zpátky.

l) Poznámky.

Má představa termínu zadání pozvánky je minimálně 20 dnů před akcí:

Považuji za odsouhlasené, neb nebylo námitek.

6) Aby byla akce započítána jako akce TSA je potřeba ji řádně zdokumentovat. Proto po skončení akce předvede pořadatel dokumentaci jejich výsledků na webových stránkách TSA. Rozsah bychom také měli dnes dohodnout. (Ostatně, mou představu můžete najít na našich stránkách, kde od letošního března naleznete rubriku Dokumenty.) Jinak nebude akce považována za akci TSA!

Má představa povinné dokumentace zahrnuje základní informace o akci, což jsou:

a) Pořadatel (Osoba).

b) Účastníci.

c) Přiznivci.

d) Počasí.

e) Způsob provedení

f) Doba trvání.

g) Trasa.

h) Délka trasy.

i) Body na trase (s nadmořskou výškou).

j) Pamětihodnosti.

k) Občerstvení.

l) Zážitky.

m) Jiné.

Považuji za odsouhlasené, neb nebylo námitek.

7) Termín vystavení dokumentace na stránkách TSA by byl pak maximálně do 15 dnů po akcí.

Považuji za odsouhlasené, neb nebylo námitek.

8) Další dokumentací, již považuji za jakousi slušnost a závazek vůči TSA je vedení kroniky, které ovšem není nutné, jen by se o ně mohl každý řádný člen TSA pokusit;-)

Dalšími nepovinné možnostmi dokumentace jsou stávající prezentace, fotografie či jiné obrázky z akce (které lze sdílet na Google), jiné dokumenty a odkazy na webové stránky týkající se akce. Na vás je něco přičinit či ubrat;-)

Tak by se nějak dalo brát, neb nebylo námitek.

9) Další novinkou, kterou už jsem také zavedl, jsou Kapesní výlety, které by měly sloužit k malým operačním akcím, o nichž se předpokládá, že nebudou všeobecně zajímavé, ale bylo by škoda je neuskutečnit a nepodělit se s výsledky s ostatními. Když už pro nic jiného, tak pro odzkoušení;-) Platí pro ně stejné podmínky jako pro normální akce TSA.

Nebylo užito ani tichého mručení, tedy považuji za odsouhlasené.

Tyto své návrhy předkládám k projednání (případně k úvaze do příští bilance;-) Předpokládám, že nezůstanou osamocené, že budou vystaveny konkurenci a konfrontaci názorů jiných. Přednést je se snad nikdo nemusí bát, vždyť se deklarujeme jako amatéři a celá naše činnost by měla být především hra, tedy zábava! Jak dalece jí nakonec bude, rozhodneme dnes svými příspěvky.

To je vše, co jsem považoval za důležité sdělit pro naplánování další činnosti TSA. Vše ostatní už je na vás.

Určitě nebylo hlasitých projevů nevole, leda, že bych jich neslyšel, neb s přibývajícím věkem ubývají přiměřeně mé schopnosti;-) Leč nikdo mne neinsultoval! Mohu se tudíž oprávněně domnívat, že bylo všeobecně přijato.

Závěr

Na závěr vám chci poděkovat za trvalou přízeň TSA, za dnešní účast a příspěvky, kterými jste vyjádřili svůj zájem o dění našeho společenství. Spolu s vámi se těším na příští sezónu, na další poznávání světa i jeho obyvatel, kterými také jsme;-) a přeju nám všem hodně zdaru!

Doposud jsem přežil, tedy jsem uspěl!o)).

( Benátky 27. 12. 2012.)

Toto si pamatuji po 5 plzních a jsem schopen místopřísežně zrekonstruovat! Mohlo to být horší, kdyby náš starosta nebyl takový keťas a vydřiduch a neholil nás latí! Proto sláva mu, on je pašák atd.


A psát můžete na tsa@seznam.cz
Pro TSA stvořila © DOVYNA Litomyšl 2013